Megpróbálom a lehet legefektívebben összefoglalni az előzményeket és a közös utunkat az Escortal:
Apámnál az Escort mánia 1983ban startolt, nála megmaradt máig és sikeresen átment rám is.
Az Escort 1990ben jött ki a kölni gyárból, mint egy az utólsó KE- Jetronicos RS Turbókból.
Az utaink 2009 márciusában kereszteződtek, akkor még széria, 1.6 turbó-benzinként domborított. Mára ez igen megváltozott...
Az eddigi legnagyobb rekonstrukció 2009 novemberében kezdődött, akkor az összes porcikájához hozzá lett nyúlva: első és hátsó futómű komplett kicserélve, az első, széria fékek és tárcsák 2.9 Scorpio tárcsákra és RS2000 féknyergekre lettek kicserélve(később III Mondeo féknyereg ment az RS helyére), a hátsó dobfék tárcsafékre lett átcsinálva, RS2000 tárcsa és Scorpio féknyereg kombinációjára.
A kisebb, kasztnyin való lakatos munka után a hűtés problémája került témára. Se a széria vízhűtő, se a széria intercooler nem maradt meg, az intercooler egy egyedivel lett felcserélve, a széria RS Turbo vízhűtő helyett pedig egy XR3i hűtő ment, ami nagyobb pár centivel, és pont ráfér két, RS Turbós ventilátor.
Mint utólsó mérföldkő a motor GO következett, kapott egy új vezérműtengelyt, át lett tisztítva, lefestve, stb. és 2010 augusztus 3. volt a start.
Az autó nem szuperált rosszul, annak ellenére 2010 őszén egy új motor kezdett épülni, ami már teljesen apám találmánya volt.
RS Turbo S1 motorblokk, XR3i főtengely, átalakított 1.3 dugattyú hajtókarokkal, RS Turbó hengerfej, RS Turbó szelepek és XR3i vezérműtengely együttese alkotta a 2011es idény motorját, széria turbóval, ami helyenként elérte a 1.4 atmoszféra töltést is. Amíg össze nem kopott minden voltak problémáink, pl. a csúszó kuplungal, de a nyár végére minden tökéletes lett, éppenhogy a túl nagy nyomás ellen tiltakozó comp-al volt helyenként problémánk.
2011 őszét és 2012 tavaszát egy amerikai 1.9 CVH átépítésével töltöttük. A motor egy elvarázsolt kastély volt a német "testvéréhez" képest, minden hasonlított de semmi sem volt ugyan az.
2012 májusában ezt a motort tettük be, ilyen felállásban: egyedi olajteknő, amerikai blokk, amerikai főtengely, német olajpumpa. német vízpumpa, amerikai átalakított dugattyúk hajtókarokkal, amerikai vezérműtengely, amerikai hengerfej amerikai alkatrészekkel és német, nátriummal hűtött(RS Turbós) szelepekkel, német szelepdekli és Escort Cosworthról származó turbó.
A felül leírtak videókban:
2010:
www.youtube.com/watch?v=XtoXg1bzT2I
2011:
www.youtube.com/watch?v=RbFA2nduX_0
www.youtube.com/watch?v=NYvyQCOf-nw
www.youtube.com/watch?v=KTVZXWiuJb4